Liniowe transportery modułowe LCMR200

Odpowiedź YAMAHA na projekt linii produkcyjnej nowej generacji.

Liniowe transportery modułowe LCMR200

Zaawansowany moduł transportera liniowego o dużej prędkości transportu.

Powtarzalność: ±5μm

Prędkość maksymalna: 2500 mm/s (Gdy waga przenośnika przekroczy 10 kg, prędkość spadnie do 2000 mm/s w zależności od wagi)

Minimalne odstępy pomiędzy wózkami: 210 mm

Wydajność czasu i przestrzeni w produkcji

Odpowiedź YAMAHA na projekt linii produkcyjnej nowej generacji

Poprawa wydajności procesu transportu

Przekształcenie procesu transferu w proces montażu „wartości dodanej”.

Zdolny do wykonywania transportu
o wąskim skoku i dużej prędkości.

Kompletny system pozycji bezwzględnej.
Brak potrzeby bazowania.

Indywidualne rozpoznawanie
identyfikatora.

Wbudowany sterownika
i zmniejszona ilość kabli.

Cechy

Od zwykłego „pasywnego przepływu” do „aktywnego transportu położenia”.
Poprzez przekształcenie transportu w aktywny proces produkcyjny zwiększa się rentowność aplikacji.

01 Zredukowany czasu transportu
(porównanie LCMR200 z przenośnikiem konwencjonalnym)

02 LCMR200 vs System Konwencjonalnych Przenośników

Najwyższa wydajność, która poprawia środowisko transferu

01 Bazowanie nie jest potrzebne

Nowo opracowany, wysoce precyzyjny, pełnozakresowy serwer absolutny eliminuje potrzebę powrotu do pierwotnego stanu. Operacja może być łatwo uruchamiana i zatrzymywana, dzięki czemu nie ma straty czasu nawet podczas uruchamiania lub restartu.

02 Łatwe modułowe połączenie z płytą przyłączeniową i modułem łączącym

Podłączenie mechaniczne poprzez płytę przyłączeniową oraz komunikację sygnałową wykonywane jest z pomocą jednostki przyłączeniowej. Prosty, ale bezpieczny sposób podłączenia systemu modułowego.

03 Oszczędność miejsca dzięki bliskiemu montażowi modułów
przesyłających i powracających

Kierunek odprowadzania przewodów można wybrać z przodu bądź z tyłu.

Kierunek wyprowadzenia kabla z modułu może być wybrany. W przypadku instalacji na urządzeniu, zwiększa to elastyczność w zakresie rozmieszczenia przewodów elektrycznych. Zwłaszcza w układzie obiegu poziomego. Poprzez odwrócenie kierunku wyprowadzenia kabla w module do przodu i do tyłu, moduły mogą być rozmieszczone maksymalnie w odległości 200 mm od siebie, dzięki czemu możliwe jest skrócenie czasu cyklu w obiegu i zmniejszenie przestrzeni montażowej. Wskaźnik LED pokazujący stan modułu, może być wizualnie sprawdzany zarówno z przodu jak i z tyłu modułu.

04 Struktura niskoprofilowa

Dzięki zastosowaniu nowo opracowanego silnika liniowego, wysokość modułu jest o ok. 30% niższa w porównaniu z LCM100. Przestrzeń pod ramą może być efektywnie wykorzystana.

05 Wbudowany sterownik oszczędza kablowanie

Sterownik silnika jest wbudowany wewnątrz modułu, a cały LCMR200 jest kontrolowany przez sterownik YHX za pomocą kabla YQLink. Przyczynia się to również do oszczędności miejsca wewnątrz panelu sterowania.

06 Wszystkie wózki mogą być obsługiwane/programowane niezależnie

Prędkość i przyspieszenie mogą być zaprogramowane dla każdego ruchu. Wszystkie wózki mogą być sterowane indywidualnie.

07 Górna obudowa dla ochrony

Obudowa górna została zaprojektowana tak, aby chronić mechanizm wewnętrzny przed wszelkimi spadającymi przedmiotami podczas procesu konfiguracji linii.

08 Tolerancja mechaniczna pomiędzy suwakami +/-30 μm (wzorzec otworu na trzpień)

Ze względu na obrabianą dokładność, każdy wózek ma własną tolerancję w jednym punkcie zatrzymania, jednak LCMR200 może ograniczyć różnicę między suwakami do +/-30 μm i jest odpowiedni do procesu o wysokiej precyzji. Ponieważ system RFID, itp. nie jest konieczny, możliwa jest redukcja kosztów.

09 Skoncentrowana kontrola przez sterownik YHX

Wraz ze środowiskiem pracy można sterować wszystkimi suwakami i robotami jednoosiowymi w procesie transferu.

10 Profil standardowy YHX

Plik projektu dla LCMR200, który przenosi robota jednoosiowego i LCMR200 jako pozycjoner przez sieć polową z nadrzędnego sterownika PLC.

Najwyższa wydajność, która poprawia środowisko transferu

Poprawiono czas trwania cyklu i zmniejszono powierzchnię użytkową linii. Zwiększono produktywności i efektywność kosztową.

01 Dzielenie się procesami

[Napęd bezpośredni] [Dwukierunkowy ruch wózków]

– Przewóz jest dwukierunkowy i jedno stanowisko pracy może wykonywać więcej niż jedno zadanie. Oszczędność całkowitego kosztu linii i powierzchni użytkowej.
– Szybki dwukierunkowy ruch z jednoczesną niezależną pracą wielu wózków.

02 Regulacja prędkości pomiędzy stanowiskami roboczymi

[Napęd bezpośredni] [Dwukierunkowy ruch wózka]

– Napęd bezpośredni sterowany serwonapędem eliminuje mechaniczne stopery i czujniki położenia
– Proste ustawianie pozycji poprzez wprowadzenie danych o punktach do programu
– Elastyczność w ustawieniu zmiany partii produkcyjnej
– Oszczędność czasu przepływu dzięki ruchowi przyrostowemu o wąskim skoku i dużej prędkości

03 Montaż może być wykonywany w czasie, gdy części znajdują się na wózku

[Prowadnica o wysokiej sztywności]

– Bardzo sztywna prowadnica umożliwia montaż i obróbkę na linii transportowej
– Nie ma potrzeby ponownego ustawiania części na/od przenośnika. Przestrzeń wymagana na aplikacje jest znacznie zredukowana

04 Łatwość serwisowania = Łatwe rozwiązywanie problemów

– Zabezpieczona struktura modułu utrzymuje wewnętrzny mechanizm wolny od ciał obcych
– Odporny na wpływ środowiska czujnik magnetyczny jest odporny na zanieczyszczenia
– Łatwe pozycjonowanie bez konieczności precyzyjnego ustawiania
– Bezkontaktowy silnik i liniowa konstrukcja eliminują zużycie mechaniczne
– Niska generacja cząstek (jedyny kontakt mechaniczny z jest szyną prowadzącą)
– Znormalizowane komponenty zmniejszają ilość części zamiennych.
– Części mogą być łatwo wymieniane
– Operację można przywrócić poprzez wymianę suwaka lub modułu liniowego, a czas przestoju linii produkcyjnej można ograniczyć do minimum

Smukła i prosta konfiguracja.
Uproszczony, wydajny i elestyczny proces projektowania linii dzięki modułowej koncepcji

Wszystkie wózki i peryferyjne roboty liniowe mogą być sterowane przez PLC za pomocą jednego sterownika YHX.

Przykład obiegu poziomego

Dokumentacja techniczna

Funkcje       Specyfikacja